tisdag 7 juni 2011

med solen i ögonen.

Ryktet gick igår om att denna tisdag skulle bli årets, hitintills, varmaste dag men en temperatur på närmare 29 grader. Jag ignorerade detta totalt, jag måste få mina uppgifter klar och skulle såklart trivas bättre med regn. Icke. Klockan åtta i morse visade termometern en temperatur på tjugotre grader i skuggan. 23!
Inget mer med det. Jag tog en promenad till sjukhuset för min blodgivnings tid. Ett halvt blodbad och ett nästan-svimnings-anfall-som krävde en liter juice eller så, senare lämnade jag sjukhuset bakom mig och parkerade min shortsklädda rumpa i skolan. Och här ska jag sitta. Jag har gett mig själv rumsarrest (i biblioteket) fram till att jag är klar med den här uppgiften. Men det är ju kul att titta ut genom fönstret på soldyrkarna i alla fall.
Jätte kul.

Inga kommentarer:

marie.

marie.