måndag 31 augusti 2009

Nytt (läs)år

När man är student känns ett nytt läsår som Nyår. Iaf känns det så för mig. Över jul och nyår har man oftast saker att plugga och terminen fortsätter in i det nya året. Och den nya terminen börjar utan att man riktigt fattat att den gamla tagit slut.
Men över sommaren hinner man ha lite lov och/eller jobba coh få lite annat än skolan att tänka på innan den drar igång igen. Så när temrinen börjar har jag alltid huvudet fullt av tankar och löften, typ: "Den här terminen ska jag verkligen vara duktig med träningen." "Nu när skolan drar igång och allt blir som vanligt ska vi börja laga lite roligare mat." "Den här terminen ska jag få bra betyg" och så vidare. Och min lista med (nyårs)löften inför den hrä terminen är lång ;)

2 kommentarer:

Mange sa...

Hahah! Men det är ju så! Augusti är det nya 1:e januari ;-)

Sofia sa...

Instämmer totalt, du har väl sett /hört min lista med terminslöften.

marie.

marie.