tisdag 19 januari 2010

Träning

Var en runda på gymmet i morse, kände att förkylningen till viss del sitter i fortfarande då orken inte var vad den borde. Men så skönt det var att röra på sig och låte kroppen arbeta lite.
Med det liv jag lever så blir det mycket stillasittande eller stillastående. Därför är träningen välbehövd, inte bara för att låta kroppen jobba utan för att bygga upp muskler som gör att man kan sitta över böckerna eller stå framför tavlan en hel dag utan att få allvarliga problem med axlar, rygg, knän osv.
Det är ju inte bara nu jag kommer vara stillastittande utan hela min yrkeskarriär kommer jag ha samma bekymmer och därför är det än viktigare att redan nu ha starka muskler.
Detta är väl en rätt bra morot för träning - att det sen kryper i kroppen och jag blr sjukt rastlös utan träning är ju en annan sak ;)

Inga kommentarer:

marie.

marie.

Bloggarkiv