måndag 28 juni 2010

Visdomsord

Läste nyss ett mail från en kär vän som just nu går igenom en väldigt jobbig sjukdomsbehandling.
Denna person är en av de klokaste personerna jag känner, han är så insatt i allt och har kunskaper om så otroligt mycket, men det är inte detta jag menar när jag säger klok. Han vet alltid vad han ska säga och vilka råd han ska ge - eller när när han ska vara tyst. Han har alltid några visdomsord på lager, ofta är det hans egna men de är så bra att de låter som citat.
Och mitt i allt han nu går igenom är han inte sen med att dela med sig av sina visdommar och jag kan inte låta bli utan föra dem vidare ytterliggare.

Se till att ni varje dag ägnar en stund åt att känna efter vad som verkligen är viktigt i livet, vad ni inte vill vara utan. Ägna sedan tid åt dessa sakerna exempel: ert jobb/karriär, studier, projekt och aktiviteter ni har på fritiden.
Men vad ni än gör - hur mkt ni än har att göra - glöm inte bort det absout viktigaste: att tala om för era kära hur kära de är för er. Låt de aldrig för en sekund tvivla på detta. Även om andra saker måste komma i första hand så ge era kära en minut eller två åtminstånde.
För om ni någongång hamnar i en sjuksäng så kommer karriären och projekten inte sitta vid din säng och hålla din hand.

M sa att jag genom min blogg nog aldrig låter någon glömma bort att jag tycker om dem eller hur fina och underbara jag tycker mina vänner, familj och Jonas är. Och jag tänkte på detta, hur mkt jag hoppas på detta: för det är en av den viktigaste funktionen men den här bloggen. Att "tacka för senast", att berätta att jag uppskattat sällskapet och att jag tycker om er - för även om jag inte säger det så ofta så vill jag att ni ska veta det. Och mina vänner (0ch Jonas och familj) - aldrig någonsin tvivla på min kärlek till er.

Inga kommentarer:

marie.

marie.

Bloggarkiv