lördag 30 oktober 2010

Att ha sig själv som sällskap

Jag tycker det är hemskt tråkigt att vara själv, det spelar ingen roll om det handlar om att vara själv hemma eller att gå på stan själv. Jag vill ha sällskap. Det räcker inte med mig själv som sällskap.
Och inte nog med det: jag hatar att inte ha saker att göra och hittar gärna på saker till mig själv att pyssla med om inget annat.
Jag har under lång tid arbetat med mig själv fär att kunna göra motsatsen: att bara vara. Jag tycker fortfarane det är svårt och ser hela tiden saker omkring mig jag skulle kunna / borde göra men jag blir allt bättre på att ta det lugnt och ge tid för mig själv.
Idag har J varit borta hela dagen idag då han går på helg/kvällsutbildning för att bli massör och för en gångs skul har jag varit helt ledig och jag har lyckats med att inte ens tittat åt skol- eller jobbböcker utan bara njutit.
Tränat, plockat och donat hemma, tittat på massa avsnitt från olika serier jag missat och bara varit. Så underbart skönt! Det går framåt.

Inga kommentarer:

marie.

marie.

Bloggarkiv