onsdag 31 december 2008

Året 2008

Det senaste året har varit ett omtumlande år.
När jag tänker på det så jag fashineras över hur mkt som kan hända på ett år. Det har varit ett underbart år men också ett hemskt år. Det har hänt så himla mkt, såväl bra som dåliga saker.

År 2008 var året..

..av bråk, kaos och förrviring
..då jag tog det svåraste beslut jag någonsin gjort
..då jag var Elins inneboende
..då jag för första gången bodde för första gången i mitt liv helt själv - men insåg att jag trivdes hemskt bra med det
..då underbaraste Jonas kom in i mitt liv
..fick världens bästa grannar - Mari & Richard
..då jag och Malin hade en underbart mysig Alla hjärtansdag
..av matematikstudier - dessa roliga, intressanta, spännande men hemskt krävande studer!
..då jag genom resor till Särna och Sälen fick uppleva "hur vintern ska vara" (för att citera Elin)
..med många mys tv-kvällar i Elins soffa
..med många mysiga soltimmar, fikor, luncher, grillningar och pratstuder i Anitas stuga
..många besök hos familjen Pettersson
..med traditionell tjejresa, denna gång till Halmstad
..med en oförglömligt kul långweekend i Warzava med Mia
..med en sommar full av jobb, fest, mysiga kvällar, fest, grillning och en resa till Gävle
..med sommaren vi alltid kommer minnas som sommaren Elin omkom
..med den underbart roliga n0llningen som jag ansvarade för
..med dagen jag hoppats aldrig skulle komma, då Elin och Jonas åkte - tårarna verkade inte vilja sluta rinna
..med en höst då jag aldrig verkade bli frisk - med förkylning och bihålinflamation påvartannat
..då jag fick tillbaka mina problem med knät
..då jag fick en rekomenation av läkaren att ta det lite lugnare för jag uppvisade stressymtomer
..av många kvällar hos Mari och Richard
..med en sex veckor underbar VFU-period - där jag stormtrivdes!
..då jag för första gången fick vikariera några dagar och kände att jag valt helt rätt yrke
..då jag på min VFU skola inte kunde sluta le för allting kändes så rätt!
..då jag på väg hem från skolan blev jag rånad
..då jag avslutade året med ännu en flytt
..då jag insåg att allt löser sig till det bästa i slutändan - för oss alla!

Det har hänt mycket tråkigt och jobigt under året men också mycket roligt och underbart.
Mina vänner har under året visat sig vara de bästa man nånsin kan önska sig och jag vill därför rikta ett tack till alla andra som funnits där och stöttat under året. Jag har sån otrolig tur som har så många underbara människor i mitt liv! Tack för att ni finns, för att ni alltid ställer upp och framförallt för att ni är ni. Ni anar inte vad ni betyder för mig.
Jag vet att jag hade klarat det här året utan er, för man klarar sig alltid och man kommer alltid över saker. Jag hade klarat mig - men jag hade inte varit den jag är idag om det inte vore för er. Jag hade klarat mig - men det hade inte varit mer än så.
Ett särskillt tack till..
Elin som har varit ett enormt stöd och en enorm glädje för mig. Hon är min ängel! Hennes hem har varit mitt andra hem, hennes familj min andra familj ;) Jag har sån otrolig tur som har henne som vän.
Mari & Richard som har haft mig som halvt inneboende många gånger och fått stå ut med mitt tjat. Ni förgyller mina dagar!! Jag är så otroligt glad att ha vänner som er!
Malin har som alltid varit mitt ljus i tillvaron. Som hjälper mig framåt när livet vill bakåt! Min underbara Malin.
Jonas som har hjälpt mig så mkt och gett mig så mycket glädje bara genom att finnas för han är den finaste människa jag vet. Jag kan inte i ord beskriva hur glad jag är att ha honom i mitt liv.

Tack vare er, mina vänner och familj, ser jag tillbaka på år 2008 som ett underbart år!
Men jag måste ändå säga att jag hoppas på ett ännu bättre år 2009! Och med det nyårslöfte jag igår fick höra kan det inte annat än bli det! :)
Puss!

Inga kommentarer:

marie.

marie.

Bloggarkiv