onsdag 17 februari 2010

Never Ending Story


Jag älskar att plugga! Det gör jag verkligen - jag trivs med det livet jag lever nu, tycker så mkt om att lära sig nya saker och få nya insikter. Att komma hem efter en dag i skolan och känna sig lite klokare, att känna att man kommer närmare och närmare sitt mål.
Ändå kan man inte låta bli utan att klaga ibland, men det är väl så man fungerar: det kan helt enkelt inta vara roligt jämt och man kan inte ha motivationen på topp, ibland dalar den och man undrar vad man egentiligen håller på med när man skulle kunna jobba och tjäna pengar istället. Men motivationen och engemanget återvänder alltid och med det blir det också roligt igen.
Vi konstaterade ikväll att vi lever i en ganska skyddad värld så länge man studerar:man vet vad man ska göra hela tiden, har aldrig svårigheter med att sysselsätta sig och så länge man klarar studierna vet man att man iaf har nån inkomst då CSN alltid finns.
Men denna skyddade världen betyder som sagt att man aldrig har några problem med att sysselsätta sig = man är aldrig riktigt ledig och har alltid något man borde göra.
Därför ska jag nu sätta mig och läsa Selma Lagerlöf, trots klockan är 21.00 och kåren har öppet.
True Story
;)

Inga kommentarer:

marie.

marie.

Bloggarkiv