tisdag 16 mars 2010

Det där med fotboll


Anledningen till att jag inte är så mkt för fotboll är för att jag inte förstått spelet säskillt bra – inte så konstigt då antalet gånger jag spelat fotboll går att räkna på mina fingrar, dessutom har alla dessa varit i skolan på idrotten. Det har aldrig väkts nått intresse för sporten mer än möjligvis att titta är Sverige spelar i EM eller VM.
Men nu med en fotbollstokig sambo har intresset börjat komma så smått, går och tittar på hans matcher när jag kan (då är det iofs mest för att spana in honom ;)) och det blir en del fotboll hemma på tvn som jag ser då och då.
Nu börjar jag upptäcka något - ju mer matcher man tittar på ju mer förstår man och ser om det som händer är bra eller dåligt, man börjar se lite taktik och sådant. Kan lova att det är tusen gånger roligare att titta på då ;)
Så igår var vi och tittade på GIF hemma mot Elfsborg och det var riktigt roligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

....tack för god match!!!
kram Lillan

marie.

marie.

Bloggarkiv