fredag 16 december 2011

fredag.

Sitter i skolan. Sitter. Det är mycket sittande nu. Träningen som jag varit så duktig med i höst är bortglömd. Det finns annat som tar överhand. Återigen prioriterar jag sådär knasigt, och tycker inte jag har tid att träna. Så jag struntar i det. Det känns i kroppen ska jag säga. När jag säger till Jonas att jag inte har tid att träna så dra fram ett citat från sina hälsopedagogiska böcker "den som inte har tid att träna idag kommer för eller senare få göra sig tid till att vara sjuk". Sant, så sant. Men ändå. Den där tiden.
Jag skaffar mig lite annat som får mig att må bra istället, goda vänner, roliga kurser, god sömn, ett glas vin och en bit choklad.. Sånt där som jag mår bra av. Det är också hälsa.
Idag ska jag inte heller träna, dock ska jag se till att röja undan en del plugg, ta en tur till duktigaste frisören samt bli bjuden på middag hos finaste Tommy och Joanna.
Hälsa.

1 kommentar:

Nina sa...

Du är så klok Marie :) Hoppas vi ses i veckan!

/Nina

marie.

marie.