onsdag 14 december 2011

julkänsla?

Den här veckan har jag och Elin försökt tvinga fram julkänslan, vi har bakat såväl lussekatter som saffransbullar, julmuffins och småkakor, vi har letat julklappar, pratat om julen och tilloch med ättit IKEAs julbord.
Utan vidare framsteg. Kanske är det för att det är så mycket att göra som tvingar undan den, eller avsaknanden av snö. Jag vet inte. Däremot försöker jag acceptera det faktum att jag om en vecka befinner mig i småland hos mina kära och att det då kommer vara dagen före julafton. Men hur det gick till, eller hur det ska gå till med allt som ska fixas innan, det förstår jag inte. Skolan och jobbet äter upp mig fram tills dess.
December brukar vara min favorit månad på hela året. Den där stämningen och mörkret som värms upp med juleljus, julpyssel och tankar på julklappar till mina nära, det brukar vara det bästa jag vet. I år vägrar känslan infinna sig. Och jag känner mig lite lätt lurad. Min favorittid. Kanske kommer den när jag kommer hem till mor och far, får pyssla omkring där och den här evinnerliga stressen släpper lite. Kanske blir det ingen riktig jul fören jag befinner mig i de smålänska skogarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sötnos! Love your new header. <3

marie.

marie.