lördag 21 januari 2012

deras leenden.

mitt i natten plingar telefonen till. en enkel rad står skriven och till denna är en bild bifogad. på ett ögonblick färdades jag tillbaka till en annan tid. ett annat liv.
så många minnen som strömmde in. två fantastiskt fina människor finns på fotot. fina minnen delar jag med dem båda. var för sig och tillsammans. nu har det plötsligt gått flera år sedan jag sist såg någon av dem. få saker är sig likt sedan dess. mycket har skett, planer har ändrats, drömmar byts ut. saker vi delat som nu är annorlunda. ändå jag kände hur det värmde till i hjärtat av deras leenden. deras vackra leenden som jag sett så många gånger förr.

jag kan bara konstatera att livets vägar är outgrundliga, men allt sker av en orsak - allt blir till det bästa till slut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker vrklign om dina texter. Så vackra, betydelse fulla men ändå så enkla. Underbara.

marie.

marie.

Bloggarkiv