måndag 28 december 2009

SJ är inte min vän idag

Nu är jag tillbaka i Gävle, har haft en underbar vecka hemma med familj och vänner.
Däremot har tågresorna inte varit lika roliga, nerresa strulade som sagt en hel del men det vart ingenting jämförbart med uppresan.
Tåget skulle gått 19.30 från Alvesta och varit i Gävle 01.30.
Kl. 22.00 hade det fortfarande inte lämnat stationen i Malmö (1 timmer och 20 min bort) och SJ beslutade att sätta in buss till Sthlm. När vi kommer till Linköping har de ändrat sig och det blir tåg därifrån till Sthlm istället. Vi får veta att klockan kommer vara så mkt så vi inte kommer vidare under natten utan blivit inbokade på hotell istället.
När vi sedan anländer till Stockholms station har de ändrat sig igen och vi får istället åka buss till Gävle, anländer kl 06.10.
Jag som hatar åka buss och än mer när det är sådant halt väglag som det var under kvällen och natten, var lagom glad. Ännu mer spänd blev man av att det snöade så mkt så man knappt såg ut genom rutan, vilket ledde till en natt utan sömn.
Väl framme i Gävle tvingade jag ut Jonas att hämta mig och fick sedan äntligen krypa ner i sängen. Jag vaknade sedan inte fören 12 i dag, såklart med huvudvärk efter ha sovit för länge, men var nog välbehövligt att sova ut.
En alvedon senare var jag pigg och resten av dagen har jag ägnat mig åt min hemtenta som nu börjar likna nått :)

Inga kommentarer:

marie.

marie.

Bloggarkiv