fredag 1 april 2011

sommarlov.

Denna veckan har jag fått klart med hur resterande del av terminen kommer se ut för min del. Fem veckor med start nästa vecka med ytterliggare litteraturstudier på HiG, sedan blir det fem veckor med distansstudier. Jag blir ledig ett par veckor innan mitt sommarjobb (ett av mina deltidsarbeten under terminen) drar igång. Jag har denna vecka även fått veta hur mitt sommarjobb kommer se ut. Jag har hela tiden vetat att jag har jobb: men har inte veta hur mkt, vilka veckor och på vilket sätt (vilken position jag ska ha). Nu har jag koll: jag vet hur mycket jag kommer jobba (precis lagom), har ett prellimenärt schema och får jobba på det sätt jag vill samt att jag fått veta att sommaren kommer innebära lite nya utmaningar, vilket känns riktigt roligt. Jag trivs ju på mitt jobb och med mina kollegor - framförallt när det blir lite andra arbetsuppgifter. Enda minuset är att min fotbollstränare till pojkvän inte kommer vara ledig mycket i sommar, och de få veckorna han kommer ha, kommer med största sannolikhet infalla när jag jobbar. Men så kan det vara. Tur att jag har en del lediga dagar samt halvdagar ialla fall. Sedan blir jag ledig en vecka innan skolan drar igång igen. Vad höstterminen har att erbjuda för min del har jag ännu inte beslutat, vet inte vad jag vill läsa till hösten och har idag två veckor på mig innan ansökningarna till höstens kurser ska vara inne. Snart dags att börja fundera tror jag.

Inga kommentarer:

marie.

marie.