lördag 9 juli 2011

me, myself and I.

I tisdags tog Jonas sin väska och drog till Järvsö i tisdags och väntas åter hemma imorgon, söndag, så nästan hela den här veckan har jag varit själv hemma. En vecka som jag till största del tillbringat på jobbet, där jag försökt komma in i min nya roll. Men jag har även hunnit med en kväll i stugan, sola, några joggingturer, vindrickande, städning och så vidare och så vidare.

För några år sedan hade det känns riktigt hemskt att komma hem klockan 18 utan att bestämt att umgås med någon, men inte nu. Jag har till och med njutit lite av mitt eget sällskap.
Jag vet inte va det är, men för varje år som går tivs jag lite bättre i mitt eget sällskap. Kanske är det en mognadssak, kanske är det att jag trivs lite bättre med mig själv hela tiden, kanske för att jag känner mig mer hemma i mig själv och vet lite mer vem jag är. Men framförallt tror jag det handlar om att jag för varje år som går, blir jag lite bättre vän med mig själv.

Inga kommentarer:

marie.

marie.

Bloggarkiv