torsdag 20 november 2008

"Just one more day..."


Gick hem för att äta lunch idag för klanten Marie glömde sin matlåda hemma
Kom att titta på Oprah, där de pratade om vad som verkligen betyder något i livet och vad man skulle göra om man fick en dag till med någon
Efterom jag själv förlorat närstående ganska nyligen så kände jag mig väldigt berörd

Någon i programmet sa "Vi lägger ner så mkt pengar på att köpa den perfekta gåvan, när det som betyder mest för oss är att veta att vi är betydelsefulla och älskade. Det är de små vardagliga sakerna som betyder mest"
Och är det inte så, hur fin present eller julklapp man än får, så skänker den aldrig samma glödje som att höra någon säga "Jag älskar dig, du betyder så mkt för mig".
Kan ni tänka er en större glädje än första gången i ett förhållande som man säger "Jag älskar dig"..?

En nära vän sa nyligen till mig att jag var en trygghet i hennes liv och jag känner precis lika. Är inte detta den största gåvan man kan ge någon? Att ge någon vänskap, trygghet och kärlek? Att hon berättar det för mig är i sig en gåva.
En annan person i programmet sa att om man frågade personer vad de skulle göra om de fick en dag till med någon "..så svarade 100% att de skulle tala om att de älskar den och 95% att de ville be om förlåtelse för något".

Vi sjuter upp så mkt på morgondagen, men det enda vi vet är idag
Vi har så många i livet som är betydelsefulla men som vi tar förgivna. Genom att göra detta kan vi förlora så mkt -vänskap rinner ut i sanden, förhållanden dör och man hinner kanske inte berätta hur mkt någon betyder för en fören det är försent.

Va rädd om er och era kära!

Inga kommentarer:

marie.

marie.

Bloggarkiv