fredag 7 januari 2011

mitt 2010.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Känt att jag vet vem jag är och vad jag verkligen vill.
Har du några nyårslöften? Träna mer, dricka mindre kaffe, uppskatta saker och ting mer - leva mer.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Många, fem vänner, fyra gamla klasskamrater och några bekanta.
Vilka länder besökte du? Under 2010 blev det inte mycket resande utanför sverige men en uderbart fin långweekend i Berlin, Tyskland, hade jag och Jonas tillsammans.
Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? Om jag bara ska välja ett så är det utan tvekan den 2 december.
Vad var din största framgång 2010? Måste vara skolan med mina betyg och utomordentligt väl genomförda VFUperiod.
Största misstaget? Inga större, vissa mindre finns det självklart.
Bästa köpet? Min dator, även årets dyraste köp. Men vad jag tycker om denna och är beroende av den. Älskade lilla Asus.
Vad spenderade du mest pengar på? Ovan samt bilresor ttill Småland skulle jag tro.
Gjorde någonting dig riktigt glad? Alla glada nyheter exempelvis de fina ungar som är födda under året, att vara med familj, vänner och Jonas. Att jag har människor som dessa i mitt liv.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? Waka Waka
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 2010 har varit ett fruktansvärt omvälvande år, från veckan före valborg har det varit en känslomässig bergodalbana. Jag har växlat mellan att känna lycka till sorg till hopplöshet till hopp till meningslöshet till den starkaste motivation jag någonsin känt till glädje till rädsla till kärlek och så har hela karusellen börjat om igen. Den rädsla jag känt under året har varit värre än någon annan, rädslan att vistas själv ute när det är mörkt som jag har känt sedan jag bev rånad, har inte ens varit i närheten av denna rädsla. Då denna rädsla har varit en rädsla inför livet, inför att fler hemska saker ska hända mina kära. Detta har framkallat andra starka känslor så som glädje över livet och kärleken till mina kära. Sammanfattningsvis så har jag nog känt mig både gladare och ledsnare i år jämförbart med tidigare år.
Vad önskar du att du gjort mer? Tränat mer, allt stillasittande har bruit ner mina muskler totalt och jag som annars brukar ha bra kondition och vara relativt star är det numera inte.
Favoritprogram på TV? Som alltid Desperate Housewife.
Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Min födelsedag 2010 inföll på en onsdag så jag spenderade den på min VFUskola och sedan tillsammans med "svärfamiljen", Jonas och Elin: med god mat, fika, fina presenter, kort, telefonsamtal från underbara personer som inte var här. Helgen innan tillbringade jag i småland och helgen efter var Malin här = födelsedagen spenderades på bästa sätt.
Hur skulle du beskriva din stil år 2010? Otroligt blandat, olika varje dag, jag har som de senaste åren haft en stor förkärlek till asessoarer, framförallt i form av armband och ringar.
Den bästa nya personen du träffade? Flera i min klass har jag lärt känna bättre och som jag är väldigt tacksam över men även ett par personer på min praktikplats och min handledare är så fina/bra/kloka/härliga människor att det är svårt att väldja ut en av dessa.

Inga kommentarer:

marie.

marie.

Bloggarkiv