onsdag 2 november 2011

onsdag.

Onsdag och jag är fortfarande utan dator. Slutsatsen är enkel: jag sitter i högskolans datasal och skriver på min inlämningsuppgift som jag hoppas på att få in i morgon förmiddag. Känner dock att jag inte riktigt vet hur jag ska ta mig vidare. Istället bläddar jag igenom bilder i telefonen och hamnade här.

Igår stod hockey på schemat, Lakers var i stan och före matchen sa jag att jag inte visste vilket lag jag höll på. Som Gävlebo är det svårt att göra annat än heja på Brynäs när man sitter i deras hemmaarena, men Växjö är ju Växjö.
När matchen dragit igång så rådde det inga tvivel om vilka jag ville skulle vinna. Växjö är ju Växjö. Det var en lätt surealistisk känsla att sitta i Läkerolen och se Växjö Lakers där. Det är nu många år sedan jag såg dem live och de hade då ännu inte tagit sig upp i allsvenskan. Tyvärr fick jag istället se Brynäs vinna. Men det var roligt att vara där.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är klart att du höll på Växjö, allt annat hade ju varit totalt omöjligt.

marie.

marie.

Bloggarkiv