söndag 18 januari 2009

Matematik läraren

Jag hann inte mer än hem från VFUskolan, så ringde de till mig därifrån. Jag började fundera på om jag glömt lämna in någon nyckel eller liknade. Men icke. De ringde för att berätta att de sökte en vikarierie till några lektioner i veckan från vecka 10 fram till sommaren, för en mattelärare som ska vara mammaledig.
Min handledare och några andra lärare hade föreslagit mig till detta och ville nu höra om jag var intresserad. Svårt val! Självklart var jag det!
Gick runt hela fredagen med världens lyckorus i bröstet. Kändes så otroligt att jag hade fått detta, att jag skulle vikariera som matematiklärare - efter bara tre terminer på högskolan! Var nästan lite overklighetskänslor ^^
Efter ett atg smög alvaret sig på och man insåg vilket enormt ansvar detta innebär. Jag ska själv ha hand om en klass så länge med allt vad det innebär. Det är ju inte ett par veckor det handlar om utan en halvtermin.
Men det blir nog hur bra som hellst. Även om jag erkänner att det är lite skräckblandad förtjusning jag känner nu.

Inga kommentarer:

marie.

marie.

Bloggarkiv