söndag 25 januari 2009

Saknad

Saknad; om förhållandet att ngn l. ngt förloras l. att man går miste om l. måste undvara ngt värdefullt
Saknad är en konstig känsla, man kan sakna saker eller personer av helt olika anledningar. Samtidigt kan saknaden efter någon få en att inse hur mkt man tycker om personen och kan därför vara lite härligt.

För några dagar sedan var Elin och Nisse i en hemskt bilolycka, de klarade sig tackolov bra!! Men när jag fick fick höra detta fick jag en klump i magen som vägrade försvinna. För även om jag visste att de var okej, kändes det så hemskt. För jag kände mig så hjälplös!

Jag älskar Gävle och stormtrivs med att bo här men när något händer där hemma så känner man sig så fruktansvärt långt hemmifrån. Oftast hade inte kunnat göra så mkt även om man varit där, ändå vill man vara det. Om inget annat för att se med egna ögon att det är okej. Samma känsla fick jag när jag hörde om deras olycka.
Såklart kom tankarna på Elin och Johan och med dem tankarna på hur lätt saker händer och återigen insåg jag hur mkt vissa personer betyder för mig.
Jag har inte lyckas bli av med denna känsla på hela helgen utan det har funnits där. Tankarna och saknaden.

Ikväll tittade vi på Seven pounds en film som var riktigt bra, men i denna återkom en scen med en bilolycka. När jag såg denna kom en sådan hemsk känsla av saknad och sorg över mig.
Efter att ha pratat med C en stund känns det nu bättre!

Inga kommentarer:

marie.

marie.

Bloggarkiv