måndag 4 maj 2009

Livet är orättvist!

http://www.smp.se/nyheter/alvesta/24-arig-kvinna-dod-i-brand-i-vislanda(1301960).gm
Natten till lördagen var det en hemsk brand i Vislanda. Vislanda är ett litet samhälle där alla känner alla. Hela samhället befinner sig fortfarande i sorg och chock då Emelie, endast 24 år gammal omkom i branden.
Jag tänker på henne och hennes familj. Det gör ont i mig när jag tänker på vad de går igenom.

Det gör ont
det värker
det skär i hjärtat på mig
det skär av saknad till dig
Jag förstår inte att du inte är här
Du är inte här
Varför är du inte här?
Jag väntar
väntar på att det ska sluta göra ont
väntar på att jag ska sluta sakna dig

Så en dag ser jag solen bakom molnen
jag ser solen och tänker
tänker att det nog kommer sluta att göra ont snart
Snart
Men så inser jag
jag inser:
jag kommer aldrig sluta sakna dig
det kommer aldrig sluta göra ont vid tanken på att vi förlorat dig
Aldrig
aldrig kommer minnet av dig bleka
Så inser jag
jag inser: hur ont det än gör, så är det bara ett bevis
Ett kärleksbevis
Ett bevis på hur mkt vi älskar dig

Vi älskar dig och du har för alltid gjort skillnad i vårt liv
Vårt liv blir aldrig detsamma
Aldrig
för du har påverkat oss
Påverkat oss med din glädje och värme
för du har påverkat oss
din död har påverkat oss
Livets förgänglighet är plötsligt så stark
Så stark
Du spred glädje omkring dig
Allt vi kan göra är att göra dig stolt
allt vi kan göra är att minnas dig med glädje
För alltid
För alltid är du i våra hjärtan

Skriven av Camilla Svensson till Johans begravning, oktober 2008

Inga kommentarer:

marie.

marie.

Bloggarkiv