fredag 4 september 2009

Ibland är man bara omotiverad

Det blev inte mkt pluggande igår, bara några få timmar på förmiddagen. Dagen försvann i en väldig fart och på kvällen var faktiskt både jag och J hemma så blev mat ilugn och ro, en promenad och mys framför tvn.
Jag brukar annars försöka plugga så mkt som möjligt mån-fre och bara lite på helgen, pluggar man inte på dagen så får man göra det på kvällen - brukar hålla hårt på det, för om man inte har så mkt föreläsningar så har man desstu mer att göra själv och det gäller ha självdisiplin.
Men igår kände jag noll motivation, hade ingen riktig ork till pluggandet. Och då är det väldigt välbehövligt med en slapp dag; lite plugg och sen bara umgås med några av de personerna som jag tycker mest om. Även om man "bara" sitter och äter, handlar eller sitter framför tvn så gör det mkt om det är i sällskap där man trivs och känner sig avslappnad. Få saker ger mig så mkt kraft och ny energi som det här.
Så när motivationen är i botten är det (för mig) bättre att ta en stund/dag ledigt och få ny kraft innan man sätter igång. Om jag tvingar mig själv till pluggandet får jag inget gjort. Då tar jag det lite lugnt en dag och så gör jag än mer de kommande dagarna istället.

Och se, idag hade jag plockat fram böckerna och börjat räkna innan klockan blev 9 :D

2 kommentarer:

sara sa...

damn, du har självdisiplin! själv pluggar jag typ två timmar per vecka. Förr var man ett mvg-barn, men nu när an börjat på hig så har man tappat all självdisiplin. (eller inte när de gäller träning, men när de gäller plugg)

Lisentott sa...

Håller med dig sara... Sjukt att du orkar marie!! :P

marie.

marie.

Bloggarkiv