tisdag 1 september 2009

Som ett brev på posten



Det började som en lek när vi var en sådär 7 år, när man precis lärt sig skriva och ville ha så många brevvänner som möjligt. Jag och S började skriva brev till varandra, och sedan har vi fortsatt.
I närmare 15 år har vi skrivit brev till varandra, vi har såklart träffats och pratat i telefon med varandra många, många gånger och ibland går det halvår mellan vi skriver men ändå så fortsätter vi göra det med jämna mellan rum. Glädjen är alltid lika stor när man hittar ett handskrivet brev på dörrmattan när man kommer hem. Den är än större när jag ser hennes handstil på brevet som jag skulle känna igen när som hellst - var som hellst.
Idag låg ett kuvert och väntade på mig när jag kom hem, med ett långt brev (var länge sedan vi hördes av nu) tillsammans med en liten present (för att jag ska bättra mig och skriva oftare;)).
Tack du allra sötaste! Vad som än händer så kommer vi alltid vara vänner. Därför avslutar jag detta inlägg precis som vi alltid avslutade våra brev när vi var mindre:
Friens are 4-ever.

1 kommentar:

Sanna sa...

Gullungen. Jag saknar dig massa! <3

marie.

marie.

Bloggarkiv