torsdag 3 februari 2011

Dag 2: Favoritpryl

Jag fick fundera ett tag på denna. Är det kameran som är favoritprylen? Isåfall vilken av dem? Eller är det datorn?
Så slog det mig: det var ju väldigt enkelt ändå - självklart är det min mobil.
Även om jag hatar den stundtals och vill slänga den genom fönstret, för att det inte finns något som gör mig mer frustrerad än teknik som inte fungerar - och jag har alltid haft dåligt med tur när det gäller mobiler och att de ska fungera - så är den ändå så kär för mig.
Här finns många av mina favoritbilder i ett album. I en mapp finns favoritmusiken just nu. Jag har radio, kalender och kamera alltid tillgänglingt bara jag har denna med mig, internett likaså.

Men det viktigaste av allt - här finns nummer till alla mina kära. Det är tack vare denna som mina älsklingar som inte är hos mig ändå kan kännas som att de är nära. Jag kan alltid familj och vänner tack vare mobilen, när jag inte kan träffa dem så ofta som jag vill så kan jag ialla fall ringa! Som min fina mor brukar säga "vi är inte längre än ett telefonsamtal ifrån varandra".

Inga kommentarer:

marie.

marie.

Bloggarkiv