fredag 11 februari 2011

Insikt.

Jag skulle skriva ner dagens datum på jobbet och tittar därför upp på datorn för att enkelt ta reda på detta. Blicken irrade runt på dataskärmen en tiondels sekund innan jag fann vad jag sökte.
I samma ögonblick kände jag hur hjärtat hoppade över ett slag för att följas av något som antagligen kännts mindre om någon slagit mig i magen.

Den 11 februari.
Manges födelsedag.
Han skulle ha blivit 27 år.

Käre vän, ett ljus brinner hos mig ikväll, för din skull. Och ditt minne brinner föralltid i våra hjärtan.

3 kommentarer:

Sanna sa...

Alltid.
Alltid.
Och för evigt.

Sofie sa...

Tack Marie, vet inte vad jag skulle göra utan dig. Även om vi inte pratar ofta så vetskapen om att du finns, att du förstår, betyder så mycket.
Kram

Anonym sa...

Tusen kramar

marie.

marie.

Bloggarkiv