söndag 6 februari 2011

Dag 5: En gammal bild

Malin och jag, Ljubljana, Slovenien, 2007

Under maj-juni 2007 gjorde jag och Malin en resa genom en stor del av Europa. Vi tågluffade genom ett gäng länder, såg en massa vackra saker, lärde oss om andra kulturer, åt och drack gott, hade några galna utekvällar, satt i solnedgången och pratade om livets stora och små ting, tillbringade en natt i ett munkkloster, vandrade i berg, snorklade i havet, träffade fantastiska/roliga/konstiga männikor, pratade med en grekisk filosof.. Jag kan fortsätta hur länge som hellst att prata om vad vi gjorde, såg och upplevde och det kommer aldrig vara tillräckligt.

Denna resa är bland det absolut bästa jag gjort. Inte bara för alla dessa upplevelser utan för att jag växte som person, jag kom lite mer fram till vem jag var och vad jag ville i livet. Mycket tack vare mitt resesällskap som alltid kommer vara en av mina stora kärlekar i livet, hon är helt fantastisk på så många sätt. Det är väldigt få personer känner mig så väl som hon och hon förstår mig alltid vad det än gäller. Vad som än sker i livet så vet jag att jag har henne vid min sida, om än inte fysiskt så mentalt.

Bilden ovan visar oss i Slovenien, (jag med mina rosa bubbelgum-foppa-tofflor, som grekerna hade haft så roligt åt, det var det fulaste de sett någongång sa de) uppe i en utkiksplats över huvudstaden Ljubljana. Detta var ett av våra sista stopp på vår resa mot sverige igen och jag var så stolt över Malin här. Hon har en hemsk höjdskräck men under vår resa fått träna på att göra saker trots detta och här hade gått upp för en otäckt hög spiraltrappa för att komma hit. Detta firade vi sedan med varin jätte glass på ett fik vid stadens vackra å.

Inga kommentarer:

marie.

marie.

Bloggarkiv