onsdag 25 mars 2009

Den bästa medicinen


Hur ofta drar man inte ursäkten "jag har för mkt annat att göra idag - jag hinner inte träna" eller "jag är så trött - jag orkar inte träna"? Alltför ofta. Nu låter jag som nån moraltant, men det är faktiskt inte så - träning har så många postitiva effekter (inte bara att man ska träna för att "hålla vikten" eller banta) man mår mkt bättre, hjälper mot stress och man blir mkt piggare. Man orkar så mkt mer om man tar ett träningspass under dagen.

Jag satt här och försökte plugga men kände hur seg skallen var efter några timmars jobb och ännu fler timmars pluggande, så fick bli en kvällsjoggingtur. Så himla skönt att komma ut - få friskt luft och få röra sig lite. Jag kan lova att man blir stel i kroppen av att sitta still hela dagarna. Vet inte varför, men hade mkt mer ork idag än jag brukar ha. Kanske beror det på irritationen jag känner över den stundande tentan - i så fall finns det ännu en anledning till träning - bearbetning av irritationsmoment ;P
Förutom mina vänner är träningen det som brukar bli mest lidande av tentaperioder, när det egentligen är då man behöver det som mest. Skärpning Marie! :P

Inga kommentarer:

marie.

marie.

Bloggarkiv