söndag 1 mars 2009

Nervös

Nervositet : är en benämning på ett känsloläge där personen ifråga känner en oro eller har ett ångestfyllt förhållande till något som skall ske. Ångesten, som är utfallsrelaterad, kan antingen bero på att personen inte vet vad som kommer att ske, eller inte vet hur det som sker kommer att tas emot av andra.

Jag brukar aldrig bli nervös. Faktisk så är det få situationer som framkallar dessa känslor hos mig, men inför morgondagens lektion - den första på mitt vikariat - så känner jag mig nervös. Lite konstigt då jag träffat klassen, jag är inte det minsta orolig över att stå inför dem, för lektionen eller eventuella frågor. Ändå känner jag lite nervostitet i magen.. Kanske är det för att jag nu ska ha dessa elever fram till kursens slut så man känner ansvaret.
Men som Elin sa "det är bra att vara nervös också. Det får en att anstränga sig lite extra"
Det ska samtigt bli sjukt kul!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till Marie!!!

marie.

marie.

Bloggarkiv