söndag 22 mars 2009

Helgen..

..blev inte alls som planerad. Skulle bowlat i torsdags, varit på inflyttningsfest hos Elin i fredags och skulle ha pluggat hela fredagen, lördagen och söndagen. Blev istället besök hos veterinären, depp och en mkt lugn helg med goda vänner. Kände att orken liksom runnit ifrån mig, samtidigt har jag så fruktansvärt mkt spring i benen. Jag är sjukt trött men har svårt att sova.
Ngt som påverkar är att jag är stressad över tentan vi har på torsdag - aldrig har jag varit med om en så flummig och diffus tenta, anledningen till denna stress är att man inte har en aning om vad man ska plugga på!

Det är tomt här hemma, man är van vid att ngn är hemma och glad att se en, ngn som står innanför dörren när man kommer.
För vissa kan det tyckas som en relativt liten sak att förlora en katt, men ett djur blir snabbt till en familjemedlem och när något händer drar det ofta upp andra saker som har hänt. Det blir lätt till att det är mkt som snurrar i huvudet - därav anledningen till detta deppinlägg.

Jag vet att det snart känns bra igen. Jag är så glad för människorna i mitt liv. De visar hela tiden prov på vilka underbara personer de är. Jag blir alltid rörd när det hänt ngt och människor visar sin omtanke. Ett par av Malins kompisar, som knappt känner mig, skickade med henne en chokladask för att muntra upp mig. En sådan liten gest som betyder så otroligt mkt!
Så tack till er alla som hört av er! <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman!

Jag förstår att det är jättetungt att du var tvungen att ta bort katten, har varit med om samma sak och det gör verkligen ont.

Du får försöka fokusera på att du gjorde det för kattens bästa, vilket du gjorde. Allt annat än att låta den somna in hade varit ovärdigt för katten.

Man får tillåta sig själv att sörja, tiden brukar mildra saknaden men dock inte ta bort den :(

Styrkekramar från Jen

marie sa...

Tack tjejen!
Dina ord värmer mer än du tror!
Kram, marie.

marie.

marie.

Bloggarkiv