torsdag 5 mars 2009

Den bästa skola man kan tänka sig!

http://www.smp.se/nyheter/alvesta/gymnasieskolan-stanger-allt-utom-fordon(1189225).gm#comments

Min fd. gymnasieskola ska läggas ner - eller nästintill iaf - fem av sex program ska läggas ner pga lågt elevantal. Detta är jätte tråkigt!
Alvesta gymnasium är för mig nästan den bästa skolan man kan tänka sig! Lärarna här -dock med vissa undantag såklart- är så himla duktiga, engagerade och pedagogiska. Det är dessa som inspirerat mig till mitt blivande yrke. Skolan var relativt liten, men detta skapade en otrolig sammanhållning och "alla kännde alla". Man hade kompisar i alla klasser och alla program - det var sån himla härlig stämning! Och många -vädligt -många av dessa relationer finns fortfarande kvar även då det snart är tre år sedan stundenten.
Mina fd. lärare blir lika glad att se en varje gång, jag var på öppet hus på skolan i höstas och mötes då av en stor kram av min fd. mentor/matte/fysik lärare.
När jag började på lärarutbildningen och man började diskutera pedaogogik och ens egna upplevelser från skolan så insåg jag ännu mer vilken otroligt bra skola jag gått på och vilka fantastiska lärare jag haft!
Det är som sagt närmare tre år sedan min student, men jag tycker ändå att det är fruktansvärt tråkigt om skolan försvinner!

Inga kommentarer:

marie.

marie.

Bloggarkiv